Koleksi Jongkong emas & Dinar Emas Public Gold

Koleksi Jongkong emas & Dinar Emas Public Gold

Carian emas ...

Wednesday, October 13, 2010

Kaedah Jual Beli Dinar & Jongkong Emas : Yang Mana Pilihan Anda

Pilihan 1: Membeli dinar & emas pelaburan terus dari Public Gold

Anda boleh log harga mengikut harga yang terdapat di laman web http://www.publicgold.com.my dan log harga menggunakan portal yang terdapat dalam laman web berkenaan. Sales Order akan dijana serta merta dan pastikan anda mencetak SO berkenaan untuk urusan yang seterusnya seperti rujukan ketika membuat pembayaran dan pengambilan stock. Slip pembayaran samada melalui perbankkan internet, kaunter bank atau mesin ATM perlulah disimpan dan dibawa bersama dengan salinan SO ketika hendak mengambil stock dari branch. Pembayaran secara tunai turut dibenarkan, walau bagaimanapun, anda perlu memaklumkan kepada perunding jualan terlebih dahulu.

Sekiranya anda tidak berkesempatan untuk membuat tempahan menerusi portal, anda juga boleh menggunakan khidmat pesanan ringkas SMS, dengan menaipkan nama. no k/p, email, item yang dikehendaki serta harga semasa dan dihatar ke nombor telefon bimbit branch yang berhampiran. Perunding jualan akan menghantarkan Sales Order menerusi email anda secepat mungkin. Sekiranya anda tidak menerima SO, silalah menghubungi perunding jualan di branch di mana anda mengirimkan tempahan menerusi SMS dilakukan.

Pastikan anda menghubungi branch terlebih dahulu sebelum hadir untuk tujuan pengambilan stock. Ini bagi mengelakkan anda dari menunggu terlalu lama akibat terlalu ramai yang sedang menunggu atau pulang dengan tangan kosong akibat kehabisan stock.

Pilihan ke-2: Membeli Dinar & Emas Pelaburan dari Agen PG yang berdaftar

Cara yang lebih mudah dan menjimatkan. Anda hanya perlu mengetahui harga semasa dinar dan emas pilihan anda seterusnya menghubungi agen pilihan atau yang berhampiran. Bagi pelabur-pelabur yang membeli dalam kapasiti kecil, kaedah ini adalah lebih menguntungkan dari segi kos, masa dan tenaga. Ini kerana, sekiranya anda ingin membeli 1 dinar terus dari branch, anda perlu pergi ke branch, kena bayar tol dan parking (kereta), kesesakkan lalulintas, cuaca yang panas/hujan, perlu menunggu giliran yang lama, risiko pulang tangan kosong (stock habis) dan keletihan.

Oleh yang demikian, lakukanlah urusan urusniaga dinar dan emas anda menerusi agen sah PG yang anda yakini. Setiap agen mempunyai no agen Public Gold dan anda berhak mengetahui nombor berkenaan bagi tujuan semakan di branch berhampiran. No Telefon branch boleh diperolehi menerusi laman web http://www.publicgold.com.my. Mereka ada di sekitar tempat tinggal anda, dan ada di antara agen-agen berkenaan yang mempunyai stock dinar & emas yang membolehkan anda memperolehi emas impian berkenaan dengan lebih mudah dan cepat pada harga semasa. Anda khuatir ditipu dengan dinar & emas palsu, maka pastikan anda mendapat resit rasmi Public Gold dan sekiranya anda ditipu, buatlah aduan di branch PG berhampiran, mereka akan membantu anda. Apa yang penting, anda perlu tahu bahawa anda telah berurusan dengan agen PG yang sah.

So, mengapa bayar lebih, pilihan ditangan anda. Pelabur bijak adalah pelabur yang berhemat.

No comments:

Post a Comment