Koleksi Jongkong emas & Dinar Emas Public Gold

Koleksi Jongkong emas & Dinar Emas Public Gold

Carian emas ...

Saturday, September 18, 2010

Rahsia Keuntungan Membeli Emas Terbongkar

Ada modal, tetapi kat mana nak dilaburkan???

Terpulanglah kepada individu... setiap pelaburan pasti ada untung ruginya. Apa yang penting adalah anda perlu meneliti kadar risiko yang mungkin dihadapi oleh pelaburan anda. Mana dalam dunia ni ada yang untung semata-mata untung... mesti ada risikonya kerana yang sempurna itu hanyalah milik tuhan.

Ada orang yang sangat berhati-hati dalam melaksanakan pelaburan demi kesejahteraan masa depan mereka dengan melabur di ASB. Tidak dapat dinafikan bahawa ianya merupakan salah satu dari pelaburan yang sangat rendah risikonya. Pun begitu adakah anda pasti bahawa kadar KEUNTUNGAN BERSIH ASB adalah setinggi kadar keuntungan yang di istiharkan oleh PNB. Secara peribadi saya mengatakan bahawa terdapat 2 jawapan dari 2 golongan yang berbeza. Golongan pertama adalah yang menzakatkan wang simpanan ASB (2.5%) yang telah cukup haul dan nisab maka sekiranya dividen tahun berkenaan ialah 8%, maka jumlah keuntugan bersih tahun berkenaan ialah 5.5% sahaja, manakala golongan kedua tidak mengetahui akan kewajipan berkenaan maka keseluruhan 8% merupakan keuntungan yang dia akan perolehi.

Bagi golongan yang berani mengambil risiko, pelaburan seperti unit trust akan menjadi pilihan. Pun begitu, pulangan dari pelaburan adalah bergantung kepada kepekaan agen pelaburan yang diamanahkan untuk melaksanakan tanggungjawab berkenaan. Salah pilih agen, asyik kena switch ajelah saham kita tu nanti dan setiap kali switch pelabur akan dikenakan sejumlah caj. Untung rugi dalam unit trust agak sukar di ramal kerana banyak faktor yang akan mempengaruhi sesuatu 'Fund' yang dibeli.

Golongan yang lebih aggresif dan melihat keuntungan pada jangkamasa panjang pula akan melabur di dalam sektor hartanah dan pertanian. Namun, pelaburan dalam sektor ini memerlukan sejumlah modal yang agak besar. Membeli rumah bagi tujuan sewaan dan menjual semula setelah tempoh tertentu biasanya memberikan pulangan yang besar. Pun begitu, pemilihan lokasi yang tepat serta pakej pembiayaan yang sesuai perlu diteliti agar peaburan berkenaan benar-benar menguntungkan. Jika tidak, maka rumah berkenaan sukar disewakan serta tidak dapat dijual dengan harga yang menguntungkan.


Apa alternatif pelaburan yang lebih menguntungkan???

Jawapan kepada masalah pelaburan untuk kita semua... lihat beberapa rekod harga emas yang terdapat disebelah kanan blog ini... rekod sebulan... suku tahun, setahun dan lima tahun. Itu adalah jawapan kepada peluang pelaburan jangka panjang anda.

Seperti yang telah saya katakan, tiada pelaburan tanpa risiko... pelaburan emas juga mempunyai risiko... pun begitu risiko jangka panjang jelas sekali sangat minima. Oleh itu, betulkan mindset anda, mulakanlah langkah pertama demi kesejahteraan masa depan anda dan keluarga.



Masih tak percaya... lihat bukti yang lebih real.



Sales order yand dibuat pada 7 Sept2010

Pajakkan Ar-Rahnu yang dibuat pada 17 Sept 2010

Kedua-dua resit di atas bukti menunjukkan bahawa;
1. Emas Public Gold adalah benar-benar au 999.9 dan diterima oleh Agro bank.
2. Hanya dalam tempoh 10 hari sahaja, nilai gadaian lebih tinggi dari nilai belian (7-17/9/'10)

Ketika tempahan dibuat, harga 20g jongkong ialah RM 2864.00 manakala 50g jongkong ialah RM 7127.00 sahaja. Dalam tempoh 10 hari jongkong emas 20g dan 50g dapat dipajak pada nilaian marhum masing2 RM 2970.00 dan RM 7425.00. Perbezaan di antara harga beli 20g dan 50g dan pajak adalah masing2 +RM106.00 dan +RM298.00. Cuba semak berapa harga hari ini??? Telah naik lagi dan lagi... mulakanlah langkah pertama anda sekarang.
Sila hubungi agen anda di far1977@gmail.com atau 019-3433076.




No comments:

Post a Comment